joi, 18 noiembrie 2010

TACEREA LUI DUMNEZEU

O veche legenda norvegiana povesteste despre un barbat pe nume Haakon care privea mereu imaginea lui Iisus Hristos rastignit.Crucea era foarte veche si acolo veneau multi oameni sa se roage cu evlavie.  Multi veneau aici pentru a cere cate o minune. Intr-o zi si Haakon s-a gandit sa ceara o favoare.A ingenunghiat in fata crucii si a spus:
 - Doamne,vreau sa fiu in locul Tau.
   Lasa-ma sa stau in locul Tau pe cruce!
Si ramase cu privirea atintita asupra crucii, asteptand  un raspuns...
Dumnezeu vorbi, vorbele lui cazura din inalt soptitoare dar ferme:
 - Fiule iti voi indeplini dorinta dar cu o conditie.
  - Care Doamne? intreba Haakon.
  - Asculta...Orice ar fi sa se intample si orice ar fi sa vezi, trebuie sa pastrezi tacere pentru totdeauna.
Haakon raspunse:
  -  Iti promit, Doamne!
 Si schimbul se facu.
Nimeni nu observa schimbarea.
Nimeni nu il recunoscu pe Haakon batut in cuie pe cruce.
Intre timp Dumnezeu tinea locul lui Haakon.
 Si pentru mult timp fu astfel si nimeni nu observa nimic.
Dar intr-o zi veni un barbat bogat si dupa ce se ruga pleca uitandu-si portofelul linga cruce.
Haakon vazu si tacu.
Nu spus nimic nici cand un sarac, care veni cateva ore mai tarziu, fura portofelul uitat de bogatas.
 Si nu spuse nimic nici cand un baiat veni sa se roage pentru binecuvantare inainte sa plece intr-o calatorie lunga...
In timp ce baiatul se ruga bogatasul se intoarse sa caute portofelul uitat. Fara sa stea pe ganduri se gandi ca baiatul furase portofelul. Bogatasul se apropie de baiat si spuse furios:
 - Da-mi inapoi portofelul pe care mi l-ai furat!
 Tanarul replica surprins:
 - Eu nu am furat nici un portofel!
 - Nu minti si da-mi-l inapoi imediat!
 - Va repet ca nu am luat nici un portofel! Raspunse baiatul.
Bogatasul furios incepu sa-l loveasca pe tanar.
Atunci se auzi o voce puternica:
  - Opreste-te!
Bogatasul privi in sus si vazu ca imaginea de pe cruce ii vorbise.
Haakon care nu mai putuse pastra tacerea, strigase aparandu-l astfel pe tanar.
Bogatasul se opri mirat si pleca, si tanarul pleca de asemenea fiindca se grabea sa plece in calatorie.
Dupa ce placara cei doi Hristos ii spus lui Haakon:
 - Coboara de pe cruce.Nu poti sa imi iei locul, nu ai fost in stare sa patrezi tacerea.
Doamne...spuse Haakon - cum puteam sa permit o asemenea nedreptate?
Dupa ce schimbara locurile Iisus pe cruce, Haakon in fata Lui ,Dumnezeu continua sa vorbeasca:
  - Tu nu stiai ca a fost bine ca bogatasul a pierdut portofelul, fiindca avea in el banii sa cumpere virginitatea unei tinere.Iar saracul avea nevoie de banii aceia si a fost bine ca ia luat.
Iar baiatului i-a prins bine bataia primita, fiindca din cauza ranilor nu a mai putut pleca in acea calatorie...
...Pentru ca acum cateva minute sa scufundat vaporul cu care tanarul pleca in calatorie...Tu nu stiai nimic.Eu, da. De aceea Tac.
Si Dumnezeu se afunda din nou in tacere.
De multe ori ne intrebam:
  - De ce Dumnezeu nu ne raspunde?
  - De ce Dumnezeu pastreaza tacerea?
 Multi am dori ca Dumnezeu sa ne raspunda exact ceea ce ne-am dori sa auzim....
Dar nu se poate.
Dumnezeu insa ne raspunde chiar si prin TACERE!
Trebuie sa invatam sa ascultam.
Sa avem incredere in EL.
PENTRU CA STIE CE ARE DE FACUT!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu